جزئیاتی از جلسه اصلاح‌طلبان با رهبر انقلاب
 
POLICY
POLICY

روزنامه آرمان نوشت:

«عبدالواحد موسوی لاری، مجید انصاری و اسحاق جهانگیری» سه مردی بودند که روز یکشنبه به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و سخنانی را با ایشان مطرح کردند. در مورد آنچه در این جلسه گذشته اطلاعات چندانی به بیرون درز نکرده و به صورت کلی گفته شده بود که در مورد مسائل روز کشور گزارشی از سوی این سه اصلاح‌طلب به مقام معظم رهبری داده شد. تنها یکی از سه نفردرباره تداوم چنین جلساتی به آرمان گفت که ادامه جلسات در اختیار ما نیست و توضیح بیشتری نداد.

حجت‌الاسلام موسوی لاری هم از بیان جزئیات این نشست خودداری کرد و در پاسخ به سوال آرمان مبنی بر اینکه آیا این جلسات ادامه دارد؟ گفت: بالاخره این جلسات می‌تواند ادامه داشته باشد و این جلسه هم شروع مبارکی بود. وزیر کشور دولت اصلاحات این را هم گفت که همه، نظرات ما را می‌دانند و ما در این جلسه نظرات و دیدگاه‌های خودمان را گفتیم.

آنچه در این میان، دارای اهمیت مضاعف است، تلاش اصلاح‌طلبان در رفع برخی شبهات و هجمه‌هایی است که از سوی طیف رقیب به آنها وارد می‌شود. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان در دیدار با مقام معظم رهبری بر خلاف تصور همگان اشاره‌ای به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری نداشتند و آنچه ارائه دادند، گزارشی از دغدغه‌های مردم و اقشار مختلف از وضعیت اقتصادی و فرهنگی بود.

در جلسه چه گذشت؟
آرمان در پیگیری‌های خود و صحبت‌هایی با این سه اصلاح‌طلب، اطلاعاتی از محتوای آن نشست به دست آورد که البته باید ذکر کرد هر سه نفر عنوان داشتند که محتوای اصلی این جلسه پس از تنظیم در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

آن طور که آرمان مطلع شد، اصلاح‌طلبان مباحث آماده برای ارائه در این دیدار را در میان خود اینگونه تقسیم کرده بودند که مجید انصاری به ارائه گزارشی از روند اجرای اصل 44 و میزان پیشرفت در سند توسعه چشم انداز بپردازد. موسوی لاری گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور خدمت مقام معظم رهبری ارائه کند و در نهایت اسحاق جهانگیری بود که در مورد وضعیت بخش صنعتی و عمرانی کشور گزارشی ارائه داد؛ البته صحبت چند ثانیه‌ای خصوصی جهانگیری هم از جمله موضوعات قابل طرح در مورد این جلسه است.

یکی از سایت‌ها در مورد گزارش جهانگیری نوشت که اشاره وزیر سابق صنایع به وضعیت اشتغال بود که فراتر از آمارها عنوان شده است. او به این موضوع هم اشاره کرده که هشت سال قبل، مجموع تعداد شغل در کشور با احتساب سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی حدود 20میلیون شغل بوده که این رقم پس از هشت سال و افزایش چندین میلیونی جمعیت و همچنین ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی، افزایشی مطابق پیش‌بینی‌ها نداشته است. ظاهرا‍ً یکی از مسئولان حوزه تخصصی این موضوع هم آمار ارائه شده از سوی جهانگیری را تایید کرده است.

در مورد اظهارات دو تن دیگر از اصلاح‌طلبان در این جلسه هم گفته می‌شود که برخی افراد، این اظهارات و وضع کلی کشور را آن‌گونه که اصلاح‌طلبان گزارش کرده‌اند، تایید کردند.

واکنش‌ها به یک دیدار
روز گذشته یک نماینده مجلس هم در مورد این دیدار گفت که مقام معظم رهبری در تقسیم‌بندی‌ای که از خودی و غیرخودی داشتند، شاخص‌ها را اعلام کردند و هر اصلاح‌طلب یا اصولگرایی بر این اساس، جایگاهش در حاکمیت و نظام مشخص است.

ایرج ندیمی اظهار کرد: قانون اساسی و جایگاه ولایت فقیه دو اصل مهم است که فعالان سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا باید بر اساس آن حرکت کنند و هرکس به این دو محور وحدت، باور داشته باشد به این معناست که در چارچوب نظام حرکت می‌کند.

وی گفت: دیدار اخیر اصلاح‌طلبان با رهبری نشانه منش رهبری به عنوان شخصیت اول نظام و كشور است. ایشان همانطور كه بارها فرموده‌اند دو جناح را دو بال نظام می‌دانند و به وجود سلایق مختلف در كشور معتقدند و به آنها بها می‌دهند.

وی گفت: اصلاح‌طلبان اعتقاد قوی به اسلام و نظام و رهبری و قانون اساسی دارند و این دیدار حامل این پیام بوده است که ما اصلاح‌طلبان محور وحدت یعنی رهبری و قانون اساسی را باور داریم و خود را زیر چتر رهبری و قانون می‌دانیم و منافع ملت و نظام را دنبال می‌كنیم.

وی ادامه داد: این دیدار مثبت بود و نشانه باور به عامل وحدت در نظام جمهوری اسلامی بود.

ایرج ندیمی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان با این دیدار اعلام کردند که در چارچوب قانون عمل می‌کنند و اینکه ما با هر دیدگاه و سلیقه‌ای كه داریم به قانون اساسی وفاداریم و به طور کامل همه مفاد آن را قبول داریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 17:9
محمد حقيقي راد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید وبلاگ من سعي مي كنه كه حق بگه نه اينكه رياكارانه تملق كسي را بگويد
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

سلام وب خوبي داري ؟ در ضمن از قالب خوبي استفاده كردي اگر دوست داري يك سر بيا به وب ماهم بزن خوشحال ميشم زحمت كم ميكنم تا ديگ مزاحمتون نمي شوم







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 50674
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1